MKA kupuje dwa minibusy!

MKA kupuje dwa minibusy! MKA Jastrzębie od kilku miesięcy boryka się z brakami taborowymi. Pierwszym działaniem związanym z walką z niedoborem taboru był zakup/wypożyczenie Solarisa Urbino 12 hybrid #340. Problem pogłębił się w momencie zabrania przez Mikrusa dwóch Dekstr #208 i #209. W zamian na C19 wyjechał wtedy Kutsenits ex. #19 z Rybnika od Mikrusa. Niestety #19 pojeździła tylko niecałe dwa dni. Po tym okresie w minibusie padła skrzynia biegów. Od tego czasu C19 nie dojeżdża na Bogoczowiec i na Bożą Górę Prawą, a na samej linii kursują autobusy dwunastometrowe. W związku z brakiem krótkiego autobusu MKA ogłosiła przetarg na dostawę dwóch minibusów.

Wymagania przetargu

Cecha, parametr Wielkość
Wymiary
Długość: 7,5 – 8,0 m
Liczba miejsc
Minimum 35, w tym 14 miejsc siedzących
Silnik
Wysokoprężny
Moc minimum 130 kW
Euro 6
Skrzynia biegów
Automatyczna
Układ drzwi
1-2
Podłoga
Niska podłoga w tylnej części pojazdu
Kabina kierowcy
Typu zamkniętego, lub półzamkniętego
Inne elementy wyposażenia
Tablice elektroniczne zewnętrzne (przód i bok kierunek i numer linii, a tył sam numer linii)
Wyświetlacz wewnętrzny jednorzędowy (ewentualnie monitor LCD)
Dwa kasowniki
Czujnik/kamera cofania
Dwie kamery wewnętrzne i jedna zewnętrzna

Składanie i ocena ofert

Oferty można składać do 21 października. Głównym kryterium przy wyborze oferty jest cena (60%), parametry techniczno-eksploatacyjne (25%) i czas dostawy (15%).  Minibusy mają trafić do Jastrzębia w ciągu 9 tygodni od podpisania umowy. 

Przyznam szczerze, że liczyłem na coś więcej. Pod ten przetarg łapią się prawie wszystkie Sprintery, Many itp. Wymogi też są zerowe. Nawet tablica wewnętrzna ma być jednorzędowa, a nie dwurzędowa (taką ma większość autobusów MKA).

W związku z brakami taborwymi, o których pisałem wyżej MKA wypożyczyła dwa Solarisy (m. in. #195) z PKM Gliwce z ponad milionowym przebiegiem. Pojazdy zyskały jedynie logo MZK i system.MKA kupuje dwa minibusy!

Przydatne linki:

Dodaj komentarz