Kłosok zostaje na kolejne 3 lata w Pszczynie. 27 lipca poznaliśmy wyniki przetargu na obsługę pszczyńskiej komunikacji gminnej. Wygrał Kłosok zdobywając 92,3 pkt.
Co chciała Pszczyna?
Pszczyna wymagała 10 pojazdów z normą emisji minimum euro 5 w tym:
a) minimum 6 autobusów posiadających co najmniej 80 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 35 (tabor typu A);
b) minimum 1 autobus posiadający co najmniej 60 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 25, (tabor typu B);
c) minimum 3 autobusy posiadające co najmniej 30 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 20 (tabor typu C).
Po za tym organizator nie wymagał nic specjalnego (szczegóły tutaj). Jedynie dość mocno promował pojazdy z normą emisji Euro 6 (40%).
Oferenci
W przetargu wystartowały dwie firmy i konsorcja:
PKS zaoferował niższą cenę, ale także tylko 5 pojazdów z normą emisji Euro 6. Za to Kłosok zaproponował trochę wyższą stawkę, ale za to wszystkie pojazdy z normą Euro 6. To poprowadziło go do zwycięstwa.
Tabor
Jak na razie tabor, którym była/jest obsługiwana PKG pozostawia wiele do życzenia. Przez pszczyńskie linie przewinęło się sporo pojazdów w tym:
- Solbus SN11 #12
- Jelcz M081MB3 #13
- MA3 203076 #16
- MA3 203170 #25
- Solaris Urbino 12 #61
- MAN EL283 #62
- Solaris Urbino 12 #67 (rezerwa)
- Mercedes-Benz 510 CDI #108
- Mercedes-Benz 510 CDI #109
- Solaris Urbino 12 W25 #210 (uległ spaleniu)
- Solaris Urbino 12 W25 #211
- Solaris Urbino 12 W25 #212
- Solaris Urbino 12 W25 #213
- МАЗ 206068 #214
- MAN EL263 #220
- MAN EL283 #222
- MAN EL283 #223
- Jelcz M121I4 #230
Pojazdy pogrubione jeżdżą aktualnie. Jeszcze było kilka pojazdów, które tymczasowo jeździły na liniach. Teraz Kłosok będzie musiał całkowicie wymienić tabor do obsługi PKG.
Jako tabor C wyjadą 3 Volkswagen Crafter 35 / Eurotrans XXI Trituro z 2014 r. Pojazdy te posiadają, aż 58 miejsc w tym 21 siedzących i 37 stojących. Oryginalnie każdy z busów miał tylko 12 siedzeń. Aby spełniały wymogi przetargu mechanicy dołożyli 9 siedzeń, z jakiegoś starego Solarisa. Jeden z nich wyjechał dzisiaj na linię C.
Tabor B będzie najprawdopodobniej stanowił jeden Autosan M09LE zakupiony z firmy Europa Express City Warszawa. Pojazdem mogą jednocześnie podróżować 64 osoby, w tym 16 na miejscach siedzących.
Tabor A pozostaje zagadką. Na zajezdni w Wodzisławiu Śląskim nie ma żadnego pojazdu, który byłby przygotowywany do wyjazdu. Może ktoś wie co przewoźnik planuje wystawić. Wybaczcie za tą dezinformacje, która pojawiła się w zeszłym tygodniu na stronie na fb. Tamten wpis zawierał oczywistą nieprawdę.
Kłosok zostaje na kolejne 3 lata w Pszczynie