Pszczyna szuka operatora operatora do obsługi PKG

Pszczyna szuka operatora operatora do obsługi PKG. Organizator szuka firmy, która obsłuży linie A, C, D i F dziesięcioma autobusami z normą emisji minimum Euro V. 

Trochę historii...

W maju 2018 r. został rozpisany przetarg na obsługę linii w ramach Pszczyńskiej Komunikacji Gminnej. W przetargu wystartowały 3 firmy tj. PKS Pszczyna, Zajazd Ruda Śląska oraz Kłosok Żory. Ostatnia z firm wygrała ze stawką 4,12 zł. Co ciekawe Urząd Miasta oczekiwał, że przyszły operator będzie jeździł za trochę ponad dwa zł za wzkm. Pierwsze autobusy wyjechały 1.09.2018 r. na linie B, C i  D. Były to Solarisy II generacji i Mazy. Rok później tj. w 2019 r. uruchomiono linie A i F. Wtedy też wyjechały 4 Solarisy III gen, odkupione od Warbusa. W styczniu 2020 r. spalił się jeden z  powyższych wozów. To pokazuje w jakim stanie są autobusy w Pszczynie. Aktualnie jeżdżą wszelkiej maści Mazy, Many, poprzez Solarisy i Mercedesy Sprintery, aż do Jelcza Mastero.  

Przetarg

Kilka dni temu na stronie UM w Pszczynie został opublikowana informacja o przetargu na obsługę linii A, C, D i F. Organizator wymaga:

a) minimum 6 autobusów posiadających co najmniej 80 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 35 (tabor typu A), spełniających co najmniej normy spalin EURO 5,

b) minimum 1 autobus posiadający co najmniej 60 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 25, (tabor typu B), spełniających co najmniej normy spalin EURO 5,

c) minimum 3 autobusy posiadające co najmniej 30 wszystkich miejsc – w tym liczbę miejsc siedzących co najmniej 20 (tabor typu C), spełniających co najmniej normy spalin EURO 5.

Organizator promuje autobusy z normą emisji Euro 6 lub zeroemisyjne(na pewno któraś firma wystawi autobusy elektryczne ;-). Za wystawienie tak owych można zdobyć aż 40 %. 

Pojazdy muszą posiadać:

  • wyświetlacz przedni oraz boczny
  • przesuwne okna (minimum dwa po każdej stronie autobusu) i wywietrzniki dachowe lub klimatyzację
  • moduł GPS kompatybilny z system kiedy przyjedzie
  • co najmniej dwoje automatycznych drzwi
  • jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych jak najbliżej drzwi
  • sprawne oświetlenie
  • ogrzewanie które utrzyma temperaturę powyżej 5 stopni
  • naklejki z nazwą organizatora

Niestety te wymagania nie są zbyt wygórowane.

Przyszły wykonawca będzie także odpowiedzialny za dystrybucję biletów Centrum Przesiadkowym oraz przygotowanie i rozwieszanie rozkładów jazdy na przystankach. Zysk ze sprzedanych biletów trafi do przewoźnika.

Plany na przyszłość

Przetarg celowo został celowo rozpisany do 30 czerwca 2024 r. Wtedy to zostanie uruchomiona wspólna komunikacja powiatowo-gminna. Ułatwi to uzyskanie atrakcyjnej stawki za wozokilometr. Pasażerowie będą bardziej zadowoleni dzięki wprowadzeniu wspólnego biletu, może nawet e-karty. 

Nie za bardzo wiem co z linią B.

Przydatne linki:

19 komentarzy do “Pszczyna szuka operatora operatora do obsługi PKG”

  1. Nie za bardzo chce mi się wierzyć, że jakaś firma zaproponuje elektryki skoro są tak samo punktowane jak autobusy Euro 6. Dodatkowo w ogłoszonym przetargu zamieścili stary rozkład jazdy bez nowej linii E za to z linią B (XD), która najprawdopodobniej zostanie zlikwidowana. Być może przedłużą linię F, ale ta linia już teraz nie cieszy się dużym zainteresowaniem.

    Odpowiedz
      • „Rok później tj. w 2019 r. uruchomiono linie A, E i F.” – tutaj błąd linii E jeszcze nigdy nie funkcjonowała, w roku 2019 uruchomiono tylko linię A i F (F1 i F2)

        Odpowiedz
    • Dzięki bardzo za poprawę. Nie jestem z Pszczyny więc się średnio orientuje w niuansach tamtejszej KM. Ale masz racje, że oni są trochę oderwani od rzeczywistości z tymi autobusami zeroemisyjnymi. Ciekawe jaką stawkę zaplanował UM. Oby jakąś normalną, a nie 2,70.

      Odpowiedz
  2. Dzięki bardzo, już dodaje stosowną notatkę. A tak z innej beczki… Wiesz może czy #67 jeździ liniowo? Widziałem go dzisiaj na zajezdni w Pszczynie z wbitym kierunkiem A. Dobrze mi się wydaje, że nie spełnia warunków przetargu?

    Odpowiedz
    • Co do #67 nie dawno powrócił do Pszczyny,pewnie nie spełnia wymogów przetargów ale kto by się tym przejmował 😀
      Również nie wiem co dzieje się z 62 który też jeździł, zapewne oba są na głębokiej rezerwie

      Odpowiedz
  3. Wczoraj nastąpiło otwarcie ofert przetargowych wystartowały dwie firmy:
    1)Konsorcjum firm:
    LIDER: PKS Tarnobrzeg Sp. z o.o.
    ul. Zwierzyniecka 30
    39-400 Tarnobrzeg
    PARTNER: MARKPOL Transport Krajowy
    Zagraniczny Marek Rzeźnik
    ul. Cyranowska 129
    39-300 Mielec

    Cena: 8 392 808,57zł brutto

    2)KŁOSOK Sp. z o.o. Sp.k.
    ul. Gajowa 62
    44-240 Żory

    cena: 9 628 113,73zł brutto

    Urząd zamierza przeznaczyć 9 537 300,00 zł brutto, a więc tylko jedna oferta mieści w podanym budżecie. Teraz czekamy na wyniki i jakie wozy zaoferowali oba przewoźnicy

    Odpowiedz

Dodaj komentarz