Po ponad miesiącu nieobecności wracają wiadomości taborowe. W ostatnim czasie nie działo się zbyt dużo w naszym regionie. Jedynie MKA zakupiła 2 Mercedesy i zwróciła hybrydę. Za to Mikrus Żory okleił Iveco w barwy ZTZ. Także kilka pojazdów zostało zezłomowanych.
MKA Jastrzębie-Zdrój
15 czerwca 2021 roku w siedzibie spółki Międzygminna Komunikacja Autobusowa Spółka z o.o. w Jastrzębiu-Zdroju doszło do zawarcia umowy na dostawę 7 nowych Solarisów Urbino 12. Pojazdy zostały wyprodukowane w 2020 r. Miały trafić do Chorwacji. Z niewiadomych przyczyn nie zostały odebrane. W połowie lipca mają przyjechać do Jastrzębia, aby przed początkiem sierpnia wyjechać na linie. Nowe Urbina zastąpią wozy dzierżawione przez MKA. Solarisy II generacji od Kłosoka pójdą wtedy w odstawkę. To właśnie one są w najgorszym stanie technicznym. Przykładowo #328 przez tydzień jeździł z włączonym ogrzewaniem mimo upałów, a od miesiąca ma problem z połówką tylnych drzwi, która się nie otwiera.
17 czerwca na zajezdnię przy ulicy przemysłowej wjechały dwa Mercedes-Benz O530LE MÜ II z 2011 r. Wozy zostały sprowadzone z Norwegii. Mają drzwi w układzie 2-2-1. Są wyposażone w wydajną klimatyzację, ładowarki USB, wyświetlacz LCD, wygodne siedzenia. Co ciekawe te mercedesy jako jedyne w całej sieci MZK mają numer linii w kolorze białym. Po lewej stronie znajduje się dodatkowy wyświetlacz z linią. W mojej ocenie te autobusy idealnie nadałyby się na linie W10, gdyż jest to długa linia i zarazem dość oblegana.
18 czerwca do Bolechowa wrócił Solaris Urbino 12 Hybrid. Wóz na jastrzębskie trasy wyjechał 1 lipca zeszłego roku. Był to pierwszy i zarazem jedyny pojazd niskoemisyjny, który przez dłuższy czas jeździł w Jastrzębiu. Autobus był wyposażony w wydajną klimatyzacje, drzwi w układzie 2-2-2 oraz SIP Pixela.
Mikrus Żory
1 lipca w rybniku została uruchomiona linia A (o czym pisaliśmy tutaj). Mikrus złożył ofertę na obsługę tej linii. Od początku wakacji Iveco Daily 70C18 / Dekstra LF38 #27 nie miała zajęcia. Właściciel okleił ją barwami ZTZ i wyposażył w Rybnicki SIP.
Kłosok Żory
Aska Żory
W kwietniu tego roku zezłomowano МАЗ 103062. Został wyprodukowany w 2008 r., do 2015 r. jeździł w Białymstoku, aby następnie jeździć w GOP-ie. Był wyposażony w ręczną skrzynię biegów i skórzane fotele podobne do tych z Ikarusów.
1 komentarz do “Wiadomości taborowe #5 – 05.07.2021 r.”