MZK szuka przewoźnika do obsługi linii 3xx. Mimo, że przetarg jest ogłoszony na 6 lat, to wiąże on się z wieloma nowościami i udogodnieniami dla pasażerów. Największym krokiem na przód jest wprowadzenie autobusów elektrycznych.
Wymagania
Zamawiający wymaga w sumie minimum 13 autobusów niskopodłogowych (przewoźnik musi mieć tyle autobusów, aby bezproblemowo obsłużyć wszystkie brygady), w tym 6 elektrycznych. Do końca 2024 r. dopuszcza się wykorzystanie tylko autobusów o napędzie diesla. Autobusy z tradycyjnym napędem mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2019 r. za to elektryki mają być fabrycznie nowe.
- Liczba miejsc: minimum 75, w tym 26 siedzących i 6 dostępnych z niskiej podłogi.
- Wentylacja: dwa szyberdachy, 6 okien przesuwnych i klimatyzacja o mocy 30 kW.
- Pojazdy mają być wyposażone w ładowarki USB.
- Drzwi w układzie 2-2-2 otwierane do wewnątrz
- Kabina wydzielona (dopuszcza się kabinę typu półzamkniętego)
- Ciepły guzik
- Alkomat
- System informacji pasażerskiej:
- Białe tablice zewnętrzne
- Tablica wewnętrzna LCD wyświetlająca trasę i informacje zamawiającego
- Zapowiedzi głosowe
- Komputer pokładowy
- System zliczania pasażerów
- Monitoring
- 3 kasowniki do e-biletu i jeden kasownik dualny do zakupu biletów kartą
Nowe wymogi będą dotyczyły również kierowców. Prowadzący będą musieli mieć ubrane białe koszule (w przypadku pań białe bluzki). Obcokrajowcy w stopniu komunikatywnym muszą porozumiewać się komunikatywnie w języku polskim.
Podsumowanie
Jedynym kryterium przy ocenie ofert jest cena. Nowy przetarg związany jest ze znaczną poprawą jakości. Oprócz klimatyzacji dużym udogodnieniem będzie możliwość płatności kartą, czy monitory LCD. Tak na prawdę dzisiaj nastąpiło otwarcie ofert. Jednak ze względu na awarię platformy przetargowej prawdopodobnie jutro zostanie opublikowane zestawienie ofert. MZK szuka przewoźnika do obsługi linii 3xx.