MKA kupuje 5 nowych autobusów klasy MAXI. W ostatnim czasie MKA walczy z brakami taborowymi i modernizuje tabor. Najpierw zakupiła dwa używane MAN-y, potem dwa nowe minibusy (prawdopodobnie Mercedesy Sprintery, zostaną dostarczone w okolicach czerwca) . Teraz przyszedł czas na 5 nowych autobusów klasy MAXI.
Wymagania wobec autobusów
- Rok produkcji pokrywa się z rokiem dostawy;
- Wielkość:
- długość od 11,8 do 12,5 m,
- szerokość całkowita do 2,5 m,
- wysokość całkowita do 3,2 m.
- Liczba miejsc: ogółem: min. 88, w tym min. 28
siedzących; - Silnik o mocy min. 230 kW zblokowany z min. 4-biegową skrzynią biegów;
- Preferowane zastosowanie belki sztywnej;
- Układ drzwi 2-2-2;
- Klimatyzacja o mocy min 24 kW;
- Kabina kierowca typu półzamkniętego lub zamkniętego;
- Min. 6 gniazd USB + 1 w kierowcy ;
- SIP:
- Tablica boczna i przednia wyświetlająca kierunek i numer linii,
- Tablica tylna wyświetlająca numer linii,
- Tablica jednorzędowa wewnętrzna (zamawiający preferuje zastąpienie tablicy wyświetlaczem LCD)
- Ekran LCD (min 2 szt.) do wyświetlania reklam;
- Sterownik w kabinie kierowcy (sterownik odpowiada za wyświetlacze SIP, zapowiedzi przystanków. Ma współpracować z systemem MZK);
- Monitoring (kamery wewnętrzne min. 3 szt. jedna przed pojazdem, monitor w kabinie kierowcy)
Otwarcie i ocena ofert
Otwarcie ofert nastąpi 25 kwietnia b.r. Przy ocenie ofert będą brane pod uwagę:
- Cena – 70%
- Kryteria techniczne – 30%
- Materiał konstrukcyjny szkieletu i podwozia;
- Moc silnika;
- Gwarantowany okres międzyobsługowy silnika;
- Zawieszenie osi przedniej;
- Liczba miejsc pasażerskich;
- Sposób mocowania paneli bocznych poszycia zewnętrznego;
- Mocowanie poręczy pionowych;
- Szyba czołowa;
- Tablica wewnętrzna.
Autobusy mają być dostarczone do 31.01.2024 r. Wtedy to zapewne pożegnamy najstarsze autobusy (Citara -#323, #324, #325 ). Zakup takich pojazdów na pewno będzie dużym skokiem jakościowym w stosunku do wysłużonych Mercedesów. MKA kupuje 5 nowych autobusów klasy MAXI