Przetargowe aktualności z Rybnika

Przetargowe aktualności z Rybnika. Dzisiejszy dzień był bardzo ciekawy w kontekście rybnickiej komunikacji. Poznaliśmy markę pojazdów jakie mają jeździć od 1 kwietnia na liniach, dotychczas obsługiwanych przez Transgór Rybnik. ZTZ ogłosił również oferentów w przetargu na obsługę linii 10 autobusami przez 1,5 roku. 

Wyniki przetargu

O szczegółach tego zamówienia pisaliśmy tutaj. Oferty złożył Kłosok i Transgór wspólnie z Zajazdem. 

Kryterium Kłosok Konsorcjum PST Transgór Rybnik i Zajazd Ruda Śląska
Kryterium I – Cena
Cena:
7,24 zł / 6 009 200 zł – 60 pkt
7,30 zł / 6 059 000 – 59,5 pkt
Kryterium II – Ekologia
Liczba autobusów napędzanych olejem napędowym:
7 – 0 pkt
5 – 0 pkt
Liczba autobusów o napędzie gazowym:
1 – 0,5 pkt
5 – 2,5 pkt
Liczba autobusów o napędzie elektrycznym:
2 – 3 pkt
0 – 0 pkt
Kryterium III – Rok produkcji autobusów
2014 – 2015 r.:
1 – 0 pkt
0 – 0 pkt
2016 r.:
4 – 0,8 pkt
0 – 0 pkt
2017 r.:
1 – 0,4 pkt
0 – 0 pkt
2018 r.:
0 – 0 pkt
5 – 3 pkt
2019 r.:
3 – 2,4 pkt
5 – 4 pkt
2020 – 2021 – 2022 r.:
1 – 1 pkt
0 – 0 pkt
Kryterium IV – Wyposażenie autobusów
Autobusy wyposażone w minimum dwa czytniki umożliwiające dokonywanie operacji zapłaty za przejazd przy użyciu kart bankomatowych umożliwiających pobieranie opłat za przejazd na zasadzie wejście/wyjście:
10 – 10 pkt
10 – 10 pkt
Kryterium V – Ładowarki USB
Autobusy wyposażony w więcej niż dwie podwójne ładowarki USB:
10 – 5 pkt.
10 – 5 pkt
Sumaryczna liczba punktów:
83,1 pkt
84 pkt

Jak widać, według obliczeń zaprezentowanych powyżej Transgór Rybnik nieznacznie wygrał ten przetarg. W styczniu możemy się spodziewać wyjazdu na linie: 8, 11, 15, 16, 22, 46, 46A, 48 i 51, pięciu gazowych Mercedesów Conecto i pięciu spalinowych Sorów NB 12. Warto również przypomnieć, że dotychczas ten pakiet obsługiwał Kłosok pięcioma Mercedesami Conecto ex Warbus, dwoma BMC i dwoma Sorami NB 12. DUżym zaskoczeniem były dwa autobusy elektryczne i jeden gazowy, które miałby wystawić Kłosok. Ciekawe co to były za auta.

Elektryczny pakiet

Jakiś miesiąc temu został rozstrzygnięty przetarg na obsługę linii, dwudziestoma-trzema autobusami elektrycznymi, lub gazowymi. Wtedy Kłosok bez większych problemów zgarnął to zamówienie. Dzisiaj w przestrzeni publicznej pojawiły się informacje na temat nowych pojazdów, które od kwietnia mają wyjechać na rybnickie linie.  Są to pierwsze elektryki zakupione przez prywatną firmę. Będzie to pięć Solarisów Urbino 12 electric oraz  jedenaście Solarisów Urbino 18 electric. Pozostałe pojazdy to dwa minibusy MAN TGE oraz 5 wozów o długości od 7,5 do 9 metrów. Celowo napisałem, że są to wozy o długości od 7,5 do 9 metrów, gdyż nie ma jeszcze oficjalnych informacji na temat marki i modelu tych autobusów.

Elektryki będą ładowane ładowarkami Plug-in. Prawdopodobnie nie będą miały pantografów. Pojazdy będą zasilane bateriami High Energy o łącznej pojemności ponad 440 kWh w przypadku Urbino 12 electric i ponad 500 kWh dla Urbino 18 electric. To pozwoli na bezproblemowe przejechanie drogi z Bolechowa do Rybnika na jednym ładowaniu. Wozy będą wyposażone w systemy zwiększające komfort i bezpieczeństwo, m. in. czujniki deszczu i zmierzchu, światła LED z funkcją doświetlania zakrętów, podgrzewane i regulowane elektrycznie lusterka zewnętrzne, interkom do komunikacji pomiędzy kierowcą a pasażerami, a także system akustycznego ostrzegania o pojeździe (AVAS). Pasażerowie będą mogli naładować urządzenia mobilne dzięki ładowarkom USB. Przetargowe aktualności z Rybnika

Przydatne linki:

Dodaj komentarz