Żory kupują siedemnastego elektryka

Żory kupują siedemnastego elektryka. W ostatnim czasie miasto zdecydowało się na zakup 16 elektrycznych Solarisów z opcją na kolejne 4. Teraz dodatkowo ogłoszono przetarg na siedemnasty pojazd. 

Wymagania wobec autobusu

  • Wymiary: 11,5-12,5 m.
  • Minimalny zasięg: 200 km
  • Silnik centralny
  • 2 gniazda plugin, jedno z przodu, drugie z tyłu
  • Liczba miejsc: 75, w tym 25 siedzących równolegle do kierunku jazdy, i 4 uchylne w „rzeźni”
  • Ciepły guzik
  • Zamknięta kabina
  • Blokada alkoholowa
  • Porty USB
  • Wyświetlacze zewnętrzne białe
  • Wyświetlacz wewnętrzny LCD oraz LED do prezentacji trasy i innych informacji
  • Zapowiedzi
  • Monitoring
  • System zliczania pasażerów
  • Alkomat
  • Defibrylator AED

Malowanie autobusów zostanie ustalone po podpisaniu umowy. 

Otwarcie i ocena ofert

Otwarcie ofert nastąpi 9 maja b.r. roku. Przy ocenie ofert będą brane następujące kryteria:

  • 60% – cena
  • 40% – kryteria techniczne:
    • 6% – długość gwarancji
    • 5% – brak zabudowy wieżowej w tylnej części pojazdu
    • 2% – spełnienie wymogów określonych w Regulaminie 66 EKG ONZ w zakresie
      wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich
      potwierdzonym dokumentem uprawnionej jednostki. 
    • 2% – spełnienie wymogów Regulaminu 93 Europejskiej Komisji Gospodarczej
      Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – w zakresie urządzeń
      zabezpieczających przed wjechaniem pod przód pojazdu potwierdzonym
      dokumentem uprawnionej jednostki
    • 2% – spełnienie wymogów Regulaminu nr 29 Europejskiej Komisji Gospodarczej
      ONZ Jednolitych przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie
      ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego
      potwierdzonym dokumentem uprawnionej jednostki.
    • 5% – pojemność baterii powyżej 250 kWh
    • 10% – gwarancja pojemności magazynów energii na poziomie minimum 320 kWh
      w trakcie pierwszych 96 miesięcy użytkowania
    • 1% – profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub
      równoważną), aluminium.
    • 1% – retarder sterowany za pomocą dźwigni pod kierownicą o
      minimum trzech stopniach hamowania
    • 0,5% – szyba boczna kierowcy zespolona nie powodująca zaparowywania
      lub ogrzewana (siatka), w której nie są widoczne włókna ogrzewania
    • 1,5% – lusterka boczne w formie kamer
    • 1,5% – kamera 360°
    • 1,5% – drzwi II i III wyposażone w system ostrzegania przed otwarciem za
      pomocą diód wmontowanych w płaty drzwi bez podświetlenia progu 
    • 0,25% – poręcze znajdujące się przy drzwiach typu sensorycznego, tj. z
      wyczuwalną fakturą (radełkowane) 
    • 0,25% – szerokość efektywna wszystkich drzwi 1200 mm
    • 0,5% – Wysokość podłogi we wszystkich drzwiach do 320 mm

Pojazd zostanie dostarczony, w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy. 

Przetargowa historia

Niedawno rozstrzygnięto przetarg na dostawę 16 autobusów z 4 w opcji. Wtedy oferty złożył Solaris i Irizar. Mimo wyższej ceny wybrano Solarisa. O tym przetargu pisałem tutaj. Dzięki obu zamówieniom cały tabor żorskiej BKM będzie elektryczny. Jest jednak jeden problem, ponieważ komunikacja jest bezpłatna, ciężko utrzymać jest autobusy w czystości. Teraz pytanie, czy jest sens kupować tak drogie autobusy, żeby za chwilę były zniszczone. Żory kupują siedemnastego elektryka

Przydatne linki: