Żory kupują siedemnastego elektryka. W ostatnim czasie miasto zdecydowało się na zakup 16 elektrycznych Solarisów z opcją na kolejne 4. Teraz dodatkowo ogłoszono przetarg na siedemnasty pojazd.
Wymagania wobec autobusu
- Wymiary: 11,5-12,5 m.
- Minimalny zasięg: 200 km
- Silnik centralny
- 2 gniazda plugin, jedno z przodu, drugie z tyłu
- Liczba miejsc: 75, w tym 25 siedzących równolegle do kierunku jazdy, i 4 uchylne w „rzeźni”
- Ciepły guzik
- Zamknięta kabina
- Blokada alkoholowa
- Porty USB
- Wyświetlacze zewnętrzne białe
- Wyświetlacz wewnętrzny LCD oraz LED do prezentacji trasy i innych informacji
- Zapowiedzi
- Monitoring
- System zliczania pasażerów
- Alkomat
- Defibrylator AED
Malowanie autobusów zostanie ustalone po podpisaniu umowy.
Otwarcie i ocena ofert
Otwarcie ofert nastąpi 9 maja b.r. roku. Przy ocenie ofert będą brane następujące kryteria:
- 60% – cena
- 40% – kryteria techniczne:
- 6% – długość gwarancji
- 5% – brak zabudowy wieżowej w tylnej części pojazdu
- 2% – spełnienie wymogów określonych w Regulaminie 66 EKG ONZ w zakresie
wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich
potwierdzonym dokumentem uprawnionej jednostki. - 2% – spełnienie wymogów Regulaminu 93 Europejskiej Komisji Gospodarczej
Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – w zakresie urządzeń
zabezpieczających przed wjechaniem pod przód pojazdu potwierdzonym
dokumentem uprawnionej jednostki - 2% – spełnienie wymogów Regulaminu nr 29 Europejskiej Komisji Gospodarczej
ONZ Jednolitych przepisów dotyczących homologacji pojazdów w zakresie
ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego
potwierdzonym dokumentem uprawnionej jednostki. - 5% – pojemność baterii powyżej 250 kWh
- 10% – gwarancja pojemności magazynów energii na poziomie minimum 320 kWh
w trakcie pierwszych 96 miesięcy użytkowania - 1% – profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub
równoważną), aluminium. - 1% – retarder sterowany za pomocą dźwigni pod kierownicą o
minimum trzech stopniach hamowania - 0,5% – szyba boczna kierowcy zespolona nie powodująca zaparowywania
lub ogrzewana (siatka), w której nie są widoczne włókna ogrzewania - 1,5% – lusterka boczne w formie kamer
- 1,5% – kamera 360°
- 1,5% – drzwi II i III wyposażone w system ostrzegania przed otwarciem za
pomocą diód wmontowanych w płaty drzwi bez podświetlenia progu - 0,25% – poręcze znajdujące się przy drzwiach typu sensorycznego, tj. z
wyczuwalną fakturą (radełkowane) - 0,25% – szerokość efektywna wszystkich drzwi 1200 mm
- 0,5% – Wysokość podłogi we wszystkich drzwiach do 320 mm
Pojazd zostanie dostarczony, w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy.
Przetargowa historia
Niedawno rozstrzygnięto przetarg na dostawę 16 autobusów z 4 w opcji. Wtedy oferty złożył Solaris i Irizar. Mimo wyższej ceny wybrano Solarisa. O tym przetargu pisałem tutaj. Dzięki obu zamówieniom cały tabor żorskiej BKM będzie elektryczny. Jest jednak jeden problem, ponieważ komunikacja jest bezpłatna, ciężko utrzymać jest autobusy w czystości. Teraz pytanie, czy jest sens kupować tak drogie autobusy, żeby za chwilę były zniszczone. Żory kupują siedemnastego elektryka