Konsultacje planu transportowego w Pszczynie

Konsultacje planu transportowego w Pszczynie

Konsultacje planu transportowego w Pszczynie. Co kilka lat organizatorzy publicznego transportu zbiorowego tworzą lub aktualizują plan transportowy. Pozwala on na określenie planów na rozwój komunikacji publicznej. 

Nowe linie

Planowana jest zmiana numeracji linii. Organizator dąży do zmniejszenia ilości wariantów na rzecz zwiększenia ilości linii. Linię A zastąpią linie 1x, linię B 2x, C 3x, D 4x i F 5x. W sumie zaplanowano 14 linii:

  • 10 – Pszczyna – Studzionka przez Hodowców,
  • 11 – Pszczyna – Pszczyna przez Łąkę, Wisłę Wielką, Brzeźce, Porębę
  • 12 – Pszczyna – Pszczyna przez Porębę Brzeźce, Wisłę Wielką, Łąkę, 
  • 13 – Pszczyna – Studzionka przez ul. Powstańców w Studzionce
  • 14 – Pszczyna – Studzionka przez Wisłę Małą Kolonie
  • 20 – Pszczyna – Studzienice przez Piasek
  • 21 – Pszczyna – Studzienice przez Studzienice, Piasek 
  • 30 –  Pszczyna – Ćwiklice przez Pszczyna Polne Domy
  • 31 – Pszczyna – Ćwiklice przez Rudołtowice
  • 32 – Pszczyna – Ćwiklice
  • 40 – Pszczyna – Pszczyna przez Czarków, Piasek
  • 41 – Pszczyna – Pszczyna przez Piasek. Czarków
  • 50 – Pszczyna – Jankowice
  • 51 – Pszczyna – Jankowice przez Pszczynę, ul. Słowackiego

Główną nowością są linie 10 i 11. Linie będą liniami okrężnymi i połączą miejscowości takie jak Łąka, Brzeźce, czy Porębę z Pszczyną. Linie te są kompletnie bez sensu, dublują istniejące połączenia (linię A i U-1). Wszystko to jest spowodowane wnioskami mieszkańców, że oni też chcą bezpłatną komunikacje. Tak na prawdę tylko 1 przystanek więcej zostanie obsłużony przez transport publiczny.

Kolejną planowaną nowością jest linia 21. Ułatwi ona dojazd do przystanku kolejowego w piasku. Linia 21 pominie ul. Sarenek oraz w przebiegu powrotnym linii zostanie przekierowana z przystanku końcowego „Studzienice Las” w ul. Kosów, a następnie w kierunku Piasku i ul. Katowicką do centrum Pszczyny. Rozwiązanie to umożliwi skomunikowanie Studzienic jednocześnie z miejscowością Piasek oraz centrum Pszczyny. 

Inne zmiany

W planie transportowym zwrócono uwagę na wiele kwestii związanych z szeroko rozumianą organizacją transportu publicznego. Częstotliwości na głównych liniach mają wynosić 60-70 minut. Docelowo gmina będzie członkiem związku powiatowo gminnego. Pozwoli to na obniżkę kosztów, przy jednoczesnej poprawie jakości. Zaproponowano też nowe wzory tabliczek przystankowych. Zauważono potrzebę integracji z systemami takimi jak Google Maps, czy Jak Dojadę. Niestety nie wspomniano nic o kursach w niedzielę i święta, a także wieczorami. Obecnie autobusy na większości linii kończą kursowanie około 20. 

Zachęcam do zapoznania się z całym planem transportowym. Napiszcie co myślicie, co jeszcze można by udoskonalić. Konsultacje planu transportowego w Pszczynie

P.S. mam nadzieję, że przy wypisywaniu tras linii się nie pomyliłem, jakby ktoś znalazł jakiś błąd to proszę o informację. Na pewno poprawię. 

Przydatne linki: