
Aktualności prosto z Rybnika. ZTZ w ostatnim czasie stara się zoptymalizować siatkę połączeń. W związku z tym na kilku liniach będą niewielki przesunięcia kursów. W porozumieniu z gminą Pilchowice i Zarządem Transportu Metropolitalnego zostanie uruchomiona linia 34.
Rozkład jazdy
Uruchomienie linii 34 rel. Rybnik Pl. Wolności – Wilcza Centrum Przesiadkowe:
Uruchomiona zostanie nowa linia autobusowa z Rybnika do centrum przesiadkowego Wilcza w gminie Pilchowice. Godziny kursowania zostały w maksymalnym możliwym stopniu dopasowane do godzin kursowania linii 60 ZTM, tak aby umożliwić dogodny przejazd na trasie Rybnik – Gliwice oraz popołudniowy powrót. Autobusy pojadą przez Maroko-Nowiny i Rybnicką Kuźnię, by umożliwić dojazd na przesiadkę w kierunku Gliwic dla tych dwóch osiedli mieszkaniowych. – Czytamy na stronie ZTZ
12 lutego zamiast linii 60 powstanie M104. Linia będzie jeździć tą samą trasą tylko dużo częściej.
Zmiany na liniach obsługujących Golejów i Ochojec:
Kurs linii 14 z godziny 6:28 z dworca autobusowego zostanie zmieniony w ten sposób, że rozpocznie bieg na przystanku R-k Śródmieście Chrobrego o godzinie 6:19
Kurs linii 14 z godziny 7:10 z dworca autobusowego zostanie przesunięty na godzinę 6:53
Zmiany mają na celu lepsze dostosowanie do potrzeb pasażerów i eliminację „dziur” w rozkładach. Dzięki zmianom z Ochojca w kierunku centrum autobusy odjadą kolejno o 5:38, 6:00, 6:40, 7:01 i 7:25, zaś z Golejowa – odpowiednio 5:10, 5:43, 6:05, 6:26, 6:45, 7:06, 7:11, 7:30 (kursy podkreślone – linia 34 trasą przez Rybnicką Kuźnię, pozostałe kursy przez Wielopole)
Kurs linii 14 z godziny 12:48 zostaje przesunięty na godzinę 12:19 i skierowany jako wariant obsługujący Golejów Rondo (tak jak obecnie) oraz Grabownię
Kurs linii 13 z Boguszowic z godziny 12:09 zostaje przesunięty na godzinę 11:54 i skrócony do Pl. Wolności
Kurs linii 32 z Grabowni z godziny 13:05 zostaje skrócony o odcinek Grabownia – Pl. Wolności, rozpocznie trasę o godzinie 13:23 z Pl. Wolności
Zmiany mają na celu ograniczenie kursowania autobusów w sposób zdublowany i racjonalizację obsługi północnych dzielnic Rybnika przed szczytem popołudniowym.
Zmiana trasy i rozkładu jazdy linii 23:
Linia 23 będzie kursowała na nowej trasie: Rydułtowy Kopalnia – Radoszowy – Buzowice – Niewiadom – Radlin – Niedobczyce – Popielów – Radziejów – Chwałowice – Meksyk – Śródmieście – Rybnik-Północ, zakończy bieg na przystanku R-k Północ Kąpielisko Ruda.
W związku ze zmianą trasy godziny poszczególnych kursów mogą ulec nieznacznym przesunięciom, choć tworząc nowy rozkład starano się zachować kluczowe godziny bez zmian (obsługa kopalni Rydułtowy, dowóz do szkoły w Niedobczycach, dowóz do liceum w Chwałowicach).
Dzięki zmianie trasy poprawie ulegnie obsługa dzielnicy Rybnik-Północ, umożliwione zostanie też skomunikowanie okolic Bazyliki i ulicy Piasta z basenem i pobliskim centrum handlowym „Galeria Śląska”.
Pozostałe zmiany:
Kurs linii 22 z godziny 15:34 z dworca autobusowego zostanie przesunięty na godzinę 15:38.
Kurs linii 16 z godziny 15:45 z dworca autobusowego zostanie przesunięty na godzinę 15:23.
Kurs linii 26 z godziny 15:20 z przystanku Jejkowice Centrum zostanie przesunięty na godzinę 15:15.
Kurs linii 27 z godziny 15:25 z przystanku R-k Chwałowice Pętla zostanie przesunięty na godzinę 15:30.
Kurs linii 29 z godziny 15:35 z przystanku R-k Chwałowice Pętla zostanie przesunięty na godzinę 15:40.
Przetargi
W poniedziałek zostały otwarte przetargi na obsługę linii 34 jednym autobusem oraz linii 8, 11, 15, 22, 16, 46, 46A, 48, 51 dziesięcioma pojazdami.
Najpierw zajmijmy się zamówieniem na 34. W przetargu swoją ofertę złożyła tylko firma Kłosok. Zaoferowała ona jeden autobus z 2016 r. W praktyce będzie tam jeździł BMC Procity z 2019 r. Pojazd miał już okazję odwiedzić Pilchowice.
We wrześniu został ogłoszony przetarg na obsługę przewozów 10 autobusami przez półtorej roku. Pod koniec października został on otwarty. Wtedy to dowiedzieliśmy się, że oferty złożył Kłosok i Transgór, przy czym firma z Rybnika miała około punktu przewagi nad przewoźnikiem z Żor. 2 tygodnie później okazało się, że ZTZ chce powołać spółkę miejską i w związku z tym unieważnia przetarg, tak aby nowe przedsiębiorstwo mogło przejąć te linie (8, 11, 15, 22, 16, 46, 46A, 48, 51) już od stycznia 2023 r. Wtedy ZTZ ogłosił drugi przetarg, tym razem na rok. Transgór jednak nie dawał za wygraną i dwa razy odwołał się do KIO. Izba przyznała Transgórowi rację. W związku z czym zarząd wybrał Transgóra do obsługi wyżej wymienionych linii. Cały czas był ogłoszony drugi przetarg. Nie dawno okazało się, że rybnicka spółka wycofuje się i nie obsłuży pakietu linii. W związku z tym ZTZ otworzył drugi przetarg. Jedyną ofertę złożył Kłosok. Zaoferował dwa autobusy z lat 2014-2015, dwa z 2016 r, cztery z 2018 r. oraz dwa z 2019 r. Aktualności prosto z Rybnika
W obydwóch zamówieniach została wybrana firma z Żor. Nie było to żadnym zaskoczeniem, gdyż zarządowi zależało na czasie. Aktualności prosto z Rybnika