Co słychać w rybnickiej komunikacji?

Co słychać w rybnickiej komunikacji

Co słychać w rybnickiej komunikacji? KMR rozpoczął działalność przewozową w lipcu tego roku. Firma w tygodniu miała 10 brygad, w soboty 4 i w niedziele 3. Od 1 października w soboty i niedziele doszła 1 brygada, a w tygodniu 3. Co ciekawe dzisiaj, spółka rozpoczęła obsługę nowych linii, w tym 18, czy 52

Solarisy Urbino 12 hybrid #010 - #020

Hybrydowe Solarisy, to pierwsze autobusy zakupione przez rybnicką spółkę. W sumie KMR zamówił 11 takich pojazdów. 9 z nich o numerach taborowych od #10 do #18 ma typowo miejską zabudowę. Pozostałe #19 i #20 zostały wyprodukowane w wersji podmiejskiej. Wszystkie pojazdy zostały wyposażone, w klimatyzacje, ładowarki USB,  oraz czytelny SIP w postaci białych wyświetlaczy na zewnątrz i e-korali wewnątrz. Wersja miejska ma kabiny typu zamkniętego i układ drzwi 2-2-2, a wersja miejska kabiny półzamknięte i układ drzwi 2-2-0. Co ciekawe, w ciągu tych 3 miesięcy przebiegi niektórych hybryd zbliżają się do 20 tyś. km.. 

Solaris Urbino 12 #21 został wyprodukowany w 2014 r. Jeździł do tego roku w niemieckiej firmie Ettenhuber Glonn. W czerwcu tego roku Solaris zgłosił ten autobus do przetargu. Dzięki czemu już w lipcu trafił on do spółki. Zadebiutował on 7 września. Obecnie jest już oklejony i pomalowany. Jak na razie ma pomarańczowe wyświetlacze, kto wie, może w przyszłości zyska białe, takie jak ma reszta wozów z KMR-u. 

Solaris Urbino 18 hybrid #022

Hybrydowy przegub w latach 2017-2018 jeździł STIB / MIVB Bruxelles. Potem służył jako autobus testowy w firmie Solaris. Testowało go między innymi MZK Konin, PKM Jaworzno, czy SPK Swarzędz. KMR w czerwcu szukał przegubowej hybrydy. Padło na ten wóz. Co ciekawe, wóz ma siedzenia wyłożone skórą i drewnopodobną podłogę. Jak na razie trwa montaż SIP-u i kasowników, w związku z czym #22 jeszcze nie był na linii. 

Neso Bus 12 #023 - #027

KMR zamówił w sumie 20 autobusów wodorowych. 5 z półzamkniętą  i 15 z zamkniętą kabiną. Wczoraj tj. 30 września jeden z pojazdów #025 został zaprezentowany na rybnickim rynku. Pojazdy mają ciekawe wnętrze, czarne poręcze i żółto-niebieską tapicerkę na fotelach. Kolejną ciekawostką są e-korale zamontowane na środku w przedniej części autobusu. W najbliższy poniedziałek zadebiutują pierwsze trzy Nesobusy. Wodorowce mają być tankowane na stacji wybudowanej w miejscu płyty postojowej rybnickiego DKM-u. Swoją drogą stacja należy do producenta Polsat-Busów. Zobaczymy, jak będą się sprawować te wozy. Jest to tak na prawdę debiut tej marki zarówno w Polsce, jak i na świecie. Wcześniej powstał tylko jeden egzemplarz testowy. 

Plany na przyszłość

Jak na razie na tabor KMR-u składa się 18 autobusów. w najbliższym czasie stopniowo będą dostarczane kolejne wodorowce. Kto wie, może oprócz tych pojazdów spółka kupi jeszcze jakieś używane wozy. Sukcesywnie wraz z dostawami kolejnych pojazdów KMR będzie przejmował kolejne brygady od Kłosoka. 

Miasto rybnik złożyło wniosek do ZTP 3.0 na dofinansowanie  14 autobusów wodorowych, w tym 3 przegubów. Zakup tych pojazdów pozwoli na dalsze uniezależnienie się rybnickiej komunikacji od Kłosoka. Co słychać w rybnickiej komunikacji?

Przydatne linki:

Dodaj komentarz