Rozpoczęcie realizacji zamówienia:
- Pojazdy klasy MAXI i MEGA wyjadą na linie dopiero 1 kwietnia. 1 stycznia wyjadą minibusy, mogą to być wozy 11-letnie. Bardzo trudno byłoby zdobyć fabrycznie nowe autobusy w czasie 3 miesięcy.
Pojazdy MIDI:
- Poproszono o zwiększenie maksymalnej wysokości do 3100 mm, co pozwoli na zwiększenie liczby możliwych producentów. 2 pojazdy elektryczne muszą mieć maksymalną wysokość 2,85 m, aby mogły jeździć na linii 24. Dodatkowo nie muszą mieć „przyklęku”. Mogą mieć minimalną długość 5845 mm i jedną parę drzwi oraz nie muszą mieć okien przesuwnych/uchylnych.
Wyjazd pojazdów z niesprawnym systemem poboru opłat:
- Kara za wyjazd na linię pojazdu z niesprawnym systemem poboru opłat, lub w przypadku jego braku wynosi 40% za każdy przejechany WZKM. Wcześniej było to 50 %.
Podróżowanie kierowców:
- Kierowcom przysługują bezpłatne przejazdy w sieci ZTZ.
Biletomaty:
- Zamawiający na własny koszt zamontuje w przyszłości biletomaty w autobusach.
Termin składania ofert:
- Zmieniono termin składania ofert na 4 sierpnia.
Błąd przy ocenie oferty:
- Poprawiono błąd (opisany tutaj) przy ocenie ofert. Teraz punkty za ekologie liczy się wzorem N1+…+N23.
Ładowarki dla pojazdów elektrycznych:
- Nierealne jest, aby elektryk przejeździł całą służbę bez ładowania. W związku z tym będzie konieczny montaż ładowarek na koszt wykonawcy.
Odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej:
- Mobilis protestuje przeciwko niepodaniu minimalnej liczby wozokilometrów. Czekamy na rozpatrzenie tego wniosku. To może spowodować kolejne przesunięcia daty otwarcia ofert.
ZTZ poinformował o możliwości pozyskania środków zewnętrznych na autobusy, co spowodowałoby anulowanie przetargu. Zamieszanie wokół przetargów w Rybniku.
1 komentarz do “Zamieszanie wokół przetargów w Rybniku”