Wiadomości taborowe – podsumowanie ostatnich tygodni

Wiadomości taborowe pojawiają się w dość nieregularnych odstępach. Zdarzają się okresy czasu kiedy nic się nie dzieje. W związku z tym artykuły z tej serii będą pojawiać się co miesiąc dwa, lub dłużej. W styczniu nie było jakichś spektakularnych zakupów. Były jednak pojedyncze zakupy, transfery oraz awarie. 

Wypadek z udziałem Iveca #27 od Mikrusa

30 grudnia 2020 r. doszło do wypadku z udziałem Iveca Dekstry należącego do firmy Mikrus Żory. Na zdjęciach z wypadku nie wyglądało to zbyt poważnie. Jednak autobus do dziś nie wyjechał na linie. Brak jednego busa mocno daje się we znaki u przewoźnika. W zamian za #27 jeździ również Iveco ale częściowo wysokopodłogowe Probus Rapido #24. Pojazd ten jest bardzo awaryjny. Największe problemy ma z drzwiami. Poniżej znajdują się zdjęcia z Fb lokalnych informacji drogowych.

Awarie wozów należących do A21 i Kłosoka w oddziale w Jastrzębiu

Tydzień temu jeden z najstarszych mercedesów należących do A21 przeszedł poważną awarie skrzyni biegów. W związku z tym już raczej nie wyjedzie na linie. Firma z Żor ma kilka pojazdów które jeździły na BKM, do listopada 2020 r. Padło na Mercedesa #26. Został on przemalowany w odpowiednie barwy i w poniedziałek 1 lutego wyjechał na linie Jastrzębskie. Podobno #27 też jest już przemalowany. 

Kłosok również ma problemy ze swoimi wiekowymi Solarisami. Pojazdy miały problemy z odpaleniem przy dużych mrozach. Teraz mechanicy przyjeżdżają w nocy i je odpalają. Mimo to prawie codziennie linie B10 – W11 odwiedza jakiś Sor, czy Maz z zajezdnia w Wodzisławiu. W Czwartek 11 lutego przyjechał do Jastrzębia #67. Jest to Solaris drugiej generacji. Został wyprodukowany w 2003 r. dla BVG Berlin. W 2012 r. przyjechał, aby obsługiwać linie pakietu wodzisławskiego. W 2017 r. pojechał do GOP-u. Potem zaliczył krótki epizod w Pszczynie, aby w 2019 r. znowu jeździć na liniach MZK. Pojazd miał bardzo słaby silnik. Od lipca służył jako magazyn. Wydawało się, że wyląduje na złomie. Jednak nie, przeszedł delikatny remont (wymiana środkowych drzwi itp.). Krótko mówiąc u Kłosoka się nic nie zmarnuje. 

Güleryüzy już w komplecie

11 lutego swój debiut liniowy zaliczył ostatni ósmy z „Gulaszy” zakupionych do obsługi BKM Żory. Najstarszy egzemplarz, #4103, został wyprodukowany w 2019 roku, i od wtedy, aż do końca października 2020 był testowany przez A21 na liniach 3xx MZK Jastrzębie-Zdrój. Reszta autobusów z fabryki wyjechała w 2020 roku, żeby zaliczyć debiut na liniach BKM na początku listopada (z wyjątkiem #4108). Najnowsza generacja Cobry, przedstawiona w 2018 na targach IAA w Hanowerze, dopiero zyskuje popularność w Turcji i poza nią. Oprócz Żor, takie autobusy jeżdżą m.in. w Iwano-Frankiwsku na Ukrainie (konkretnie w ilości 12 egzemplarzy). W Güleryüzach zakupionych przez A21 mamy do dyspozycji łącznie 93 miejsca: 28 siedzących, 64 stojące i 1 dla osób niepełnosprawnych. Autobusy są w całości niskopodłogowe, jednakże nie posiadają one miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi. Każdy z tych pojazdów jest napędzany silnikiem firmy Mercedes-Benz, spełniającym normę emisji spalin Euro 6d. Z dodatkowego wyposażenia, żorskie egzemplarze są wyposażone w klimatyzację, a także głosową i wizualną informacją pasażerską.

Autor tekstu: Szymon Brzycki

 

Dodaj komentarz