Rybnik miastem przetargów

Rybnik miastem przetargów. W tym roku rybnicki ZTZ ogłosił już 21 przetargów i zapytań ofertowych. Zamówienia dotyczyły obsługi przewozów różnego rodzaju pojazdami, wymiany wiat przystankowych, czy montażu biletomatów. W ostatnim czasie pojawiły się przetargi/zapytania ofertowe na:

  • obsługę przewozów 10 autobusami 10-12 metrowymi;
  • obsługę przewozów 1 minibusem;
  • wykonanie projektu systemu organizacji i zarządzania gminnej spółki świadczącej usługi publicznego transportu zbiorowego oraz usługi dodatkowe;
  • dostawę 23 defibrylatorów AED do autobusów komunikacji miejskiej;
  • wykonywanie usługi monitorowania sygnałów alarmowych i ochrona fizyczna zgodnie z opisanymi wymaganiami, otwieranie/zamykanie poczekalni lub podjazd grupy interwencyjnej, odbiór zamkniętych i zabezpieczonych pakietów z gotówką z kas Zamawiającego;
  • utrzymanie w czystości pomieszczeń Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku oraz infrastruktury ruchu pieszego na Dworcu Autobusowym w Rybniku.

W tym artykule skupię się na czterech pierwszych punktach.

Obsługa przewozów 10 autobusami 10 i 12 metrowymi

8 listopada pisaliśmy (tutaj) o unieważnieniu przetargu na linie 8, 11, 15, 16, 22, 46, 46A, 48 i 51. Wtedy ZTZ w uzasadnieniu podał jako powód powołanie 1 stycznia 2023 roku spółki miejskiej. 11 listopada został opublikowany przetarg na te same linie, tylko, że na rok.

Jakich autobusów chce ZTZ?

Wymagania wobec pojazdów po 31 marca:
Wymagania ogólne:
Rocznik: 2014 r.
Kabina kierowcy:
Zabudowana kabina
Przedział pasażerski:
Poręcze, tak aby każdy pasażer stojący miał dostęp do dwóch uchwytów
Miejsce na wózek inwalidzki
Platforma dla wózków
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej o minimalnej mocy 25 kW w co najmniej 5 pojazdach
Minimum dwa podwójne porty USB
Silnik, skrzynia biegów:
Napęd spalinowy, gazowy, hybrydowy, hybrydowo-gazowy, elektryczny lub wodorowy. Automatyczna skrzynia biegów.
Zawieszenie:
Funkcja przyklęku
Podstawowe parametry użytkowe:
Długość: minimum 11,5 m dla 5 pojazdów i 10 m dla kolejnych 5
Minimalna liczba miejsc: 75 , w tym 20 (11,5-metrowiec) i 16 (10 metrowiec) pełnowymiarowych miejsc siedzących i 8 dostępnych z niskiej podłogi
3 drzwi o szerokości min. 1,2 m (11,5-metrowiec), 2 drzwi o szerokości 1m (10-metrowiec)
oświetlenie zewnętrzne
Tablice wewnętrzne:
Panel/tablica LCD
System automatycznej głosowej informacji o trasie:
Głośniki wygłaszające komunikaty o następnym przystanku wewnątrz pojazdu
Zewnętrzne głośniki informujące o kierunku linii w przypadku wysłania żądania, przez osobę niedowidzącą
Urządzenia biletowe:
Przy pierwszych drzwiach jeden kasownik umożliwiający płatność kartą bankomatową i obsługujący e-kartę. W drugich i trzecich drzwiach po dwa kasowniki obsługujące e-kartę.
Auto komputer
Monitoring wizyjny
Minimum 6 kamer

W związku z powyższymi wymaganiami możemy się spodziewać dużej liczby autobusów testowych. Przyszły operator ma bardzo duży wybór przy doborze napędu i wyborze producenta. 20 grudnia (jeśli nic się nie zmieni) poznamy oferentów. Oczywiście punktowane są poszczególne rodzaje napędów, rocznik, dodatkowe ładowarki USB i kasowniki z możliwością kasowanie wejście/wyjście.

Obsługa przewozów 1 minibusem

ZTZ szuka przewoźnika, który obsłuży jednym minibusem przewozów od 1 stycznia do 30 czerwca 2023 r. 

Wymagania wobec pojazdu:
Wymagania ogólne:
Rocznik: 2010 r.
Kabina kierowcy:
Zabudowana kabina
Przedział pasażerski:
Poręcze, tak aby każdy pasażer stojący miał dostęp do dwóch uchwytów
Miejsce na wózek inwalidzki
Platforma dla wózków
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej o minimalnej mocy 10 kW
Minimum dwa podwójne porty USB
Silnik, skrzynia biegów:
Napęd spalinowy, gazowy, elektryczny lub wodorowy. Automatyczna skrzynia biegów. Norma emisji euro 5.
Zawieszenie:
Funkcja przyklęku
Podstawowe parametry użytkowe:
Długość: minimum 7,8 m
Minimalna liczba miejsc: 30 , w tym 8
2 drzwi o szerokości min. 1,1 m
Tablice wewnętrzne:
Panel/tablica LCD/wyświetlacz wewnętrzny 16×120 punktów
System automatycznej głosowej informacji o trasie:
Głośniki wygłaszające komunikaty o następnym przystanku wewnątrz pojazdu
Zewnętrzne głośniki informujące o kierunku linii w przypadku wysłania żądania, przez osobę niedowidzącą
Urządzenia biletowe:
Przy pierwszych drzwiach jeden kasownik umożliwiający płatność kartą bankomatową i obsługujący e-kartę. W drugich i trzecich drzwiach po dwa kasowniki obsługujące e-kartę.
Auto komputer
Monitoring wizyjny
Minimum 6 kamer

Tutaj również ciężko określić jaki autobus wyjedzie pierwszego styczna na linie. Może to będzie elektryk, a może spalinówka. Kto wie…

Wykonanie projektu systemu organizacji i zarządzania gminnej spółki świadczącej usługi publicznego transportu zbiorowego oraz usługi dodatkowe.

ZTZ szukał firmy, który przygotuje projekt organizacji i zarządzania spółką miejską. Z opisu przedmiotu zamówienia możemy się dowiedzieć, że spółka będzie zatrudniać około 130 pracowników. Będzie posiadać 42 autobusy i 10 pojazdów technicznych. Rybnik miastem przetargów

Inne aktualności

Rybnicki organizator szuka również dostawcy 23 defibrylatorów. Liczba pokrywa się z liczbą pojazdów elektrycznych, które obsłużą linie od kwietnia. W związku z tym możemy się spodziewać, że zostaną umieszczone właśnie w tych autobusach. Rybnik miastem przetargów

Obecnie trwa montaż nowych wiat przystankowych. (O szczegółach pisaliśmy tutaj.)

Przydatne linki:

Dodaj komentarz