Oferty w rybnickim eko-przetargu

Oferty w rybnickim eko-przetargu. W piątek poznaliśmy oferentów w przetargu na obsługę rybnickich linii 23 autobusami. Jest to pierwszy w Polsce przetarg, gdzie wymagano tylko pojazdy gazowe lub elektryczne. Mimo ogromnego zainteresowania wyżej opisanym pakietem wpłynęły tylko trzy oferty: Kłosoka, Mobilisa i Transgóra z  Zajazdem.

Co chciał ZTZ?

Wiem, że już pisałem o wymogach ZTZ tutaj. W między czasie wpłynęło prawie 150 pytań i jedno odwołanie. W związku z tym SWZ się dość mono zmienił. 

Zaktualizowane wymagania wobec autobusów:

  • Fabrycznie nowe;
  • Długość:
    • między 7,5, a 9 metrów przy 5 autobusach gazowych, lub elektrycznych;
    • między 5,845, a 9 metrów przy dwóch elektrykach;
  • Szerokość: między 2, a 2,4 metra;
  • Wysokość maksymalna:
    • 3,3 m przy pojazdach gazowych;
    • 2,85 m przy pojazdach elektrycznych;
  • Liczba pojazdów:
    • 5 szt. pojazdów zasilanych gazem ziemnym (CNG lub LNG) lub elektryczne;
    • 2 szt. pojazdów elektrycznych (linia 24)
  • Przeszklona kabina kierowcy 
  • Alkomaty wykrywające obecność alkoholu w wydychanym przez kierowcą powietrzu oraz blokujący możliwość uruchomienia silnika pojazdu w przypadku wykrycia obecności alkoholu w wydychanym powietrzu
  • Poduszki naścienne dla osób stojących
  • Wysokosprawny układ ogrzewania o mocy min 20 kW
  • Min 2 podwójne porty USB
  • Klimatyzacja o mocy większej niż 10 kW
  • Autobusy gazowe muszą spełniać normę min. Euro 6
  • Posiadać automatyczną skrzynię biegów i system automatycznej detekcji oraz gaszenia pożaru w komorze silnika
  • „przyklęk” w autobusach gazowych
  • Liczba miejsc:
    • 20 przy elektrykach (w tym 6 siedzących),
    • 30 przy gazowcach (w tym 6 siedzących) 
  • Układ drzwi: 0-1-2 lub 0-2-2 lub 2-2-0 lub 1-2-0 lub 0-2-0 (2 autobusy elektryczne)
  • 1 miejsce na wózek inwalidzki
  • Niska podłoga w pojazdach zasilanych CNG lub LNG oraz 20% niskiej podłogi w pojazdach elektrycznych
  • Malowanie zgodne z SIW Rybnika
  • Żółte poręcze
  • Tapicerka zgodna z wymaganiami zamawiającego;
  • Rampa dla wózka inwalidzkiego
  • „Ciepły guzik”
  • Minimum 50% okien bocznych na każdej stronie pojazdu musi posiadać część przesuwaną lub uchylną, zamykaną na zamek;
  • Wyświetlacze zewnętrzne:
    • LED RGB
    • dwukolorowe: jaskrawy biały i bursztynowy
    • Wyświetlacz przedni:
      • 24×200 punktów świetlnych
      • Przygotowanie techniczne tablicy do prezentowania: linii w postaci alfanumerycznej, nazwy przystanku w jednym, lub dwóch wierszach, linii w negatywie, piktogramu, czas odjazdu z przystanku początkowego, 
    • Wyświetlacze boczne prawe:
      • Pierwszy umieszczony nad oknem, lub w jego górnej części, musi mieć te samo możliwości techniczne, po za wyświetlaniem czasu odjazdu:
      • Drugi umieszczony w dolnej części okna, pokazujący numer linii
    • Wyświetlacz lewy boczny (tylko w pojazdach o pojemności większej niż 30 osób):
      • umieszczony na oknie za kabiną kierowcy w prawym lub lewym górnym rogu;
      • wyświetlający numer linii
    • Wyświetlacz tylni prezentujący numer linii;
  • Wyświetlacz wewnętrzny:
    • Umieszczony za kabiną kierowcy;
    • Wyświetlający linię, kierunek oraz przystanki na trasie;
    • Wyposażony w ramkę/klipsy do montażu „dykty”
  • 2 ramki w formacie A3 na regulaminy i cennik;
  • Głosowe zapowiedzi przystanków oraz komunikatów typu koniec trasy, czy kontrola biletów, głośniki zamontowane wewnątrz i na zewnątrz pojazdu
  • 2 kasowniki dualne, to znaczy obsługujące e-karty i karty płatnicze;
  • auto komputer i drukarka biletów;
  • Monitoring;
  • Mikrofon pozwalający wygłaszać komunikaty przez kierowcę;
  • System zliczania pasażerów
  • Fabrycznie nowe;
  • Długość: między 11,5, a 12,5 metra;
  • Szerokość: między 2,4, a 2,55 metra;
  • Wysokość maksymalna: 3,4 m
  • Liczba pojazdów: 5 szt. pojazdów zasilanych gazem ziemnym (CNG lub LNG) lub elektryczne;
  • Zasięg przy napędzie:
    • gazowym: 400 km;
    • elektrycznym 200 km;
  • Przeszklona kabina kierowcy całkowicie oddzieloną od przedziału pasażerskiego, tzw. zamkniętą z dwoma oddzielnymi wejściami, okienkiem do sprzedaży biletów oraz interkomem;
  • Alkomaty wykrywające obecność alkoholu w wydychanym przez kierowcą powietrzu oraz blokujący możliwość uruchomienia silnika pojazdu w przypadku wykrycia obecności alkoholu w wydychanym powietrzu;
  • Poduszki naścienne dla osób stojących;
  • Wysokosprawny układ ogrzewania o mocy min 20 kW;
  • Min 4 podwójne porty USB;
  • Klimatyzacja o mocy większej niż 20 kW
  • 1 szyberdach
  • Autobusy gazowe muszą spełniać normę min. Euro 6
  • Posiadać automatyczną skrzynię biegów i system automatycznej detekcji oraz gaszenia pożaru w komorze silnika
  • „przyklęk”
  • Minimalna liczba miejsc: 90 w tym 30 siedzących w przypadku gazowców i 75 i 30 siedzących w przypadku elektryków.
  • Układ drzwi: 2-2-2 (2 drzwi odskokowo-przesuwne)
  • 1 miejsce na wózek inwalidzki i 1 na wózek dziecięcy
  • Niska podłoga;
  • Malowanie zgodne z SIW Rybnika
  • Żółte poręcze
  • Tapicerka zgodna z wymaganiami zamawiającego;
  • Rampa dla wózka inwalidzkiego
  • „Ciepły guzik”
  • Minimum 50% okien bocznych na każdej stronie pojazdu musi posiadać część przesuwaną lub uchylną, zamykaną na zamek;
  • Wyświetlacze zewnętrzne:
    • LED RGB;
    • dwukolorowe: jaskrawy biały i bursztynowy;
    • Wyświetlacz przedni:
      • 24×200 punktów świetlnych;
      • Przygotowanie techniczne tablicy do prezentowania: linii w postaci alfanumerycznej, nazwy przystanku w jednym, lub dwóch wierszach, linii w negatywie, piktogramu, czas odjazdu z przystanku początkowego,;
    • Wyświetlacze boczne prawe:
      • pierwszy umieszczony nad oknem, lub w jego górnej części, musi mieć te samo możliwości techniczne, po za wyświetlaniem czasu odjazdu;
      • drugi umieszczony w dolnej części okna, pokazujący numer linii;
    • Wyświetlacz lewy boczny (tylko w pojazdach o pojemności większej niż 30 osób):
      • umieszczony na oknie za kabiną kierowcy w prawym lub lewym górnym rogu;
      • wyświetlający numer linii
    • Wyświetlacz tylni prezentujący numer linii;
  • Wyświetlacz wewnętrzny:
    • Umieszczony po lewej stronie pojazdu;
    • Monitor ciekłokrystaliczny;
    • Wyświetlający trasę pojazdu:
    • Wyposażony w ramkę/klipsy do montażu „dykty”
  • 2 ramki w formacie A3 na regulaminy i cennik;
  • Głosowe zapowiedzi przystanków oraz komunikatów typu koniec trasy, czy kontrola biletów, głośniki zamontowane wewnątrz i na zewnątrz pojazdu;
  • 5 kasowników dualnych, to znaczy obsługujące e-karty i karty płatnicze;
  • Auto komputer i drukarka biletów;
  • Monitoring;
  • Mikrofon pozwalający wygłaszać komunikaty przez kierowcę;
  • System zliczania pasażerów;
  • Miejsce do montażu biletomatu;
  • Fabrycznie nowe;
  • Długość: między 17,5, a 18,5 metra;
  • Szerokość: między 2,4, a 2,55 metra;
  • Wysokość maksymalna: 3,4 m
  • Liczba pojazdów: 11 szt. pojazdów zasilanych gazem ziemnym (CNG lub LNG) lub elektryczne;
  • Zasięg przy napędzie:
    • gazowym: 400 km;
    • elektrycznym 200 km;
  • Przeszklona kabina kierowcy całkowicie oddzieloną od przedziału pasażerskiego, tzw. zamkniętą z dwoma oddzielnymi wejściami, okienkiem do sprzedaży biletów oraz interkomem;
  • Alkomaty wykrywające obecność alkoholu w wydychanym przez kierowcą powietrzu oraz blokujący możliwość uruchomienia silnika pojazdu w przypadku wykrycia obecności alkoholu w wydychanym powietrzu;
  • Poduszki naścienne dla osób stojących;
  • Wysokosprawny układ ogrzewania o mocy min 20 kW;
  • Min 4 podwójne porty USB;
  • Klimatyzacja o mocy większej niż 20 kW
  • Autobusy gazowe muszą spełniać normę min. Euro 6
  • Posiadać automatyczną skrzynię biegów i system automatycznej detekcji oraz gaszenia pożaru w komorze silnika
  • „przyklęk”
  • Minimalna liczba miejsc: 130 w tym 30 siedzących
  • Układ drzwi: 2-2-2-0 (2 drzwi odskokowo-przesuwne)
  • 1 miejsce na wózek inwalidzki i 1 na wózek dziecięcy
  • Niska podłoga;
  • Malowanie zgodne z SIW Rybnika
  • Żółte poręcze
  • Tapicerka zgodna z wymaganiami zamawiającego;
  • Rampa dla wózka inwalidzkiego
  • „Ciepły guzik”
  • Minimum 50% okien bocznych na każdej stronie pojazdu musi posiadać część przesuwaną lub uchylną, zamykaną na zamek;
  • 1 szyberdach;
  • Wyświetlacze zewnętrzne:
    • LED RGB;
    • dwukolorowe: jaskrawy biały i bursztynowy;
    • Wyświetlacz przedni:
      • 24×200 punktów świetlnych;
      • Przygotowanie techniczne tablicy do prezentowania: linii w postaci alfanumerycznej, nazwy przystanku w jednym, lub dwóch wierszach, linii w negatywie, piktogramu, czas odjazdu z przystanku początkowego,;
    • Wyświetlacze boczne prawe:
      • pierwszy umieszczony nad oknem w pierwszym członie, lub w jego górnej części, musi mieć te samo możliwości techniczne, po za wyświetlaniem czasu odjazdu;
      • drugi umieszczony w dolnej części okna w pierwszym członie, pokazujący numer linii;
      • Trzeci umieszczony w II członie wyświetlający kierunek i linie
    • Wyświetlacz lewy boczny:
      • umieszczony na oknie za kabiną kierowcy w prawym lub lewym górnym rogu;
      • wyświetlający numer linii
    • Wyświetlacz tylni prezentujący numer linii;
  • Wyświetlacz wewnętrzny:
    • Umieszczony po lewej stronie pojazdu w pierwszym i drugim członie;
    • Monitor ciekłokrystaliczny;
    • Wyświetlający trasę pojazdu:
    • Wyposażony w ramkę/klipsy do montażu „dykty”
  • 2 ramki w formacie A3 na regulaminy i cennik;
  • Głosowe zapowiedzi przystanków oraz komunikatów typu koniec trasy, czy kontrola biletów, głośniki zamontowane wewnątrz i na zewnątrz pojazdu;
  • 5 kasowników dualnych, to znaczy obsługujące e-karty i karty płatnicze;
  • Auto komputer i drukarka biletów;
  • Monitoring;
  • Mikrofon pozwalający wygłaszać komunikaty przez kierowcę;
  • System zliczania pasażerów;
  • Miejsce do montażu biletomatu;

Czas na oferty

Po kilkunastu przesunięciach terminu otwarcia ofert w piątek tj. 27 sierpnia wreszcie nastąpił ten moment. Do ZTZ wpłynęły 3 oferty:

Firma Kłosok Mobilis Transgór z zajazdem
Kryterium I cena

Cena dla pojazdów typu MIDI (CNG lub LNG) (1)

-
-
-
Cena dla pojazdów MIDI (elektryczne) (2)
5,53 zł / 25 161 500,00 zł
11,09 zł / 50 459 500,00 zł
9,80 zł / 44 590 000,00 zł
Dla pojazdów typu MAXI (CNG lub LNG) (3)
-
-
7,96 zł / 63 680 000,00 zł
Dla pojazdów typu MAXI (elektryczne)
9,56 zł / 76 480 000,00 zł
10,63 zł / 85 040 000.00 zł
-
Dla pojazdów typu MEGA (CNG lub LNG) (5)
-
-
10,49 zł / 27903 400,00 zł
Dla pojazdów typu MEGA (elektryczne) (6)
9,56zł / 25 429 600,00 zł
16,12 zł / 42 879 200,00 zł
-
Łączna wartość oferty (1) + (2) + (3) + (4) + (5) + (6)
127071 100,00 zł
178 378 700,00 zł
136 173 400,00 zł
Liczba punktów
60
43
56
Kryterium II ekologia
zadanie wykonamy autobusem typu MAXI o napędzie na gaz ziemny (CNG lub LNG) wyposażony w układ rekuperacji wspomagający zasilanie urządzeń elektronicznych lub elektrycznych zamontowanych w pojeździe, który nie wspomaga jazdy pojazdu za pomocą siły kinetycznej
0
0
11
zadanie wykonamy autobusem typu MEGA o napędzie na gaz ziemny (CNG lub LNG) wyposażony w układ rekuperacji wspomagający zasilanie urządzeń elektronicznych lub elektrycznych zamontowanych w pojeździe, który nie wspomaga jazdy pojazdu za pomocą siły kinetycznej
0
0
5
zadanie wykonamy autobusem typu MAXI o napędzie na gaz ziemny (CNG lub LNG) wyposażony w układ rekuperacji wspomagający zasilanie urządzeń elektronicznych i elektrycznych zamontowanych w pojeździe oraz wspomagający jazdę pojazdu za pomocą siły kinetycznej
0
0
0
zadanie wykonamy autobusem typu MEGA o napędzie na gaz ziemny (CNG lub LNG) wyposażony w układ rekuperacji wspomagający zasilanie urządzeń elektronicznych i elektrycznych zamontowanych w pojeździe oraz wspomagający jazdę pojazdu za pomocą siły kinetycznej
0
0
0
za każdy autobus MIDI o napędzie elektrycznym
7
7
7
za każdy autobus MAXI o napędzie elektrycznym
11
11
0
za każdy autobus MEGA o napędzie elektrycznym
5
5
0
Liczba punktów
34,5
34,5
10,5
Kryterium III Data wprowadzenia do ruchu
wprowadzimy do ruchu wszystkie autobusy spełniające wymagania opisane w załączniku nr 1a, 1b i 1c do SWZ do realizacji zadania od dnia 11.07.2022 r.
Nie
Tak
Nie
wprowadzimy do ruchu nie mniej niż 10 autobusów spełniających wymagania opisane w załączniku nr 1a, 1b i 1c do SWZ do realizacji zadania od dnia 1.04.2022 r.
Nie
Nie
Nie
wprowadzimy do ruchu wszystkie autobusy spełniające wymagania opisane w załączniku nr 1a, 1b i 1c do SWZ zaoferowane do realizacji zadania od dnia 1.04.2022 r.
Tak
Nie
Tak
Liczba punktów
2,5
0
2,5
Kryterium IV Pojazdy rezerwowe
Więcej niż jeden autobus rezerwowy o napędzie gazowym lub elektrycznym
Tak
Tak
Tak
Liczba punktów
3
3
3
Sumaryczna liczba punktów*
100
80,5
72

*Punkty nie są przeliczone przez ZTZ, w związku z tym mogą wystąpić błędy.

Komisja przetargowa prawdopodobnie wybierze Kłosoka. 

Jak podaje portal Transinfo.pl Mobilis podobno planował zakupić autobusy holenderskiego Ebusco. W przypadku Kłosoka podejrzewam Mana, a Transgóra Mercedesa. Oferty w rybnickim eko-przetargu

Przydatne linki:

Dodaj komentarz